Kerékpár - neuzer firenze 200

Kerékpár - neuzer firenze 200

Biztos jó ötlet egy neuzer firenze 200-al nekivágni az útnak? Egy kis kerékpárbemutatás. Pro és kontra.

Azt gondoltam ki, hogy egy neuzer firenze 200-al vágok neki egy többhetes kerékpártúrának Európában. Hogy ez jó ötlet e az majd kiderül utólag. 

Egy éves a neuzer firenzém, kb 1000 km van benne és nem vagyok maradéktalanul elégedett vele. Már az első hosszabb túrán kilazúlt a kormánybefogó és folyamatosan nyekergett. Ezt a túra után meghúzták, de mindig nyekereg, és most ezt a kormánybefogót megpróbáljuk valami erősebbre kicserélni. Tegyük azt is hozzá, hogy jelenleg 150 kg vagyok és viszonylag nagy a pocakom, így nagyon komoly terhelést teszek a kormánybefogóra. 

A Neuzer kerékpárokat Magyarországon, Esztergomban gyártják és megalakulása óta Az alapító Neuzer András vezeti. Gyártanak mindenféle kerékpárt és azt vallják "A Neuzer-nél a kerékpár a szenvedélyünk. Szeretünk bringázni is, és olyan bringákat készíteni, melyekkel kiteljesedik a két keréken közlekedés öröme." A gyárban nem voltam, de szívesen megézném egyszer, ha arra járok. 

Ami biztos, a bicajom hajtására nincs panaszom. a váltó elől és hátul is Simano Altus összesen 24 kombinációval. A váltókar is shimano ef365. Viszont arra figyelni kell, hogy hajlamos picit elállítódani és emiatt néha utána kell állítani. 

A világtáshoz az energiát az első agyba szerelt dinamó adja, ami nagyon kellemes használatot tesz lehetővé. A váz formája szép és nagyon erős.

A fékek egyszerű alhonga "v" fékek. A gyári betétek könnyen kopnak és folyamatosan állítgatni kell.

Én nem vagyok kerékpár szerelő, de lehet lassan azzá fogok vállni, mert egyszerűen nincs annyi pénz ami elég lenne arra, hogy a gumiszervízeket, fékszervízeket mindig szervízben csináltassuk. Pláne mikor egy edidényben 4-5 defektet is kap az ember. 

Az viszont nem tetszik, hogy a sárvédő. láncvédő és egyébb ilyen olyan szerelvény hajlamos elhagyni magát és emiatt folyamatosan azt kell figyelni, hogy ugyen mi surlódik, mi ad ilyen-olyan hangokat.

Az eddig belehajtott 1000 km-ben van több 100 km körüli túra és van hogy egymást követő napon csomagokkal a balatont is körbkarikáztam vele, úgy gondolom, hogy neki merek vele vágni ennek a többhetes túrának, akár most is. Miért most is? Azért mert 155 kg vagyok, plussz a cuccok legkevesebb 20kg lesz. Szóval majd 200kg lesz a bicaj velem együtt.  

És akkor jöjjenek a prók és kontrák

Pros:

  • Hajtás
  • Világítás
  • Terhelhetőség
  • Forma

Cons:

  • Összeszerelés minősége
  • Fékek hatékonysága